Kontakt

Wypełnij formularz,
a na pewno się odezwiemy.

Pola oznaczone * są obowiązkowe.
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu: Polityka Prywatności

Wyciągarka

Programowanie komputerów to nauka języków, których znajomość pozwala na przejęcie kontroli nad czymkolwiek kierowanym przez komputer

~ Sam Blazes zwycięzca National STEM Video Game Challenge 2012

Szczegółowy program zajęć wyciągarki.

Program wyciągarka dla klas 4

Liczby i działania na liczbach.

  • Sprytne liczenie, czyli jak stać się mistrzem, szybkiego rachowania.
  • Kolejność wykonywania działań - odpowiemy na pytanie, czy naprawdę jest istotna?
  • Działania na dużych liczbach, mnożenie pisemne, czy mnożenie witrażowe, która metoda jest lepsza?

Ułamki zwykłe i dziesiętne.

Czy w codziennym życiu spotykamy się z ułamkami? Czy możemy nazwać połowę jabłka 4/8, a całość 4/10 + 3/5?

Geometria.

Jaka jest różnica między polem i obwodem? Czy możemy zmierzyć obwód za pomocą sznurka? W jakim świecie ukryły się płaszczaki, figur płaskich czy przestrzennych?

Szczegółowy zakres programu:

Liczby i działania na liczbach.

  • Zadania tekstowe
  • Sprytne rachunki
  • Rachunki pamięciowe
  • Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
  • Kolejność wykonywania działań
  • Dzielenie z resztą
  • O ile więcej, o ile mniej, o ile razy więcej, o ile razy mniej
  • jednostki długości, masy, kalendarz i zegar

Ułamki zwykłe i dziesiętne:

  • obrazowe przedstawianie ułamków
  • rozszerzanie i skracanie ułamków
  • dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych
  • różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego
  • dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
  • porównywanie ułamków

Geometria.

  • mierzenie i nazywanie kątów
  • rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
  • pola i obwody prostokątów i kwadratów
  • rozpoznawanie prostopadłościanów i sześcianów

Program wyciągarka dla klas 5

Liczby i działania na liczbach.

Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych i ujemnych!
Zdecydujemy, które działanie stanie na podium kolejności wykonywania działań i co ma wspólnego witraż z mnożeniem.

Ułamki zwykłe i dziesiętne.

Czy ułamki schowały się w grach, a może w sklepie? Sprawdzimy to!

Geometria.

Na Matplanecie będziemy wędrować po świecie figur płaskich i przestrzennych. Nauczymy się rozróżniać rodzaje wielokątów i graniastosłupów. Dowiemy się w jaki sposób powstały wzory na pole i co to dokładnie jest objętość.

Szczegółowy zakres programu:

Liczby i działania na liczbach.

  • Kolejność wykonywania działań
  • Ciekawe metody rachowania w pamięci
  • Działania pisemne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
  • Wielokrotności i dzielniki
  • Liczby pierwsze i złożone
  • Zadania z treścią.

Ułamki zwykłe i dziesiętne:

  • obrazowe przedstawianie ułamków
  • rozszerzanie i skracanie ułamków
  • dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków zwykłych
  • dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie ułamków dziesiętnych
  • porównywanie ułamków

Geometria.

  • mierzenie i nazywanie kątów
  • rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
  • pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
  • pola i objętość graniastosłupów

Program wyciągarka dla klas 6

Liczby i działania na liczbach.

Mistrz rachowania – jak wykonywać szybko i skutecznie obliczenia!
Odpowiemy na pytanie, gdzie w otaczającym nas świecie, można spotkać liczby ujemne i jak dodawać i mnożyć te liczby?

Ułamki zwykłe i dziesiętne.

Ułamki w świecie gier! Sprawdzimy kto potrafi ułożyć pizzę z różnych kawałków! Zmierzymy się z zagadkami logicznymi i znajdziemy zastosowanie ułamków w naszym życiu codziennym i wielu grach.

Geometria.

Postawimy przed naszymi uczniami bardzo dużo pytań! Z jakich kształtów kafelek możemy zbudować podłogę? Czy większa działka oznacza, że będziemy potrzebować dłuższego płotu? Ile siatek ma sześcian? Skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola, obwody i objętość.

Szczegółowy zakres programu:

Liczby i działania na liczbach.

  • Sprytne rachunki w pamięci i na papierze
  • Działania pisemne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie
  • Potęgowanie liczb
  • Liczby dodatnie i ujemne
  • Wyrażenia algebraiczne

Ułamki zwykłe i dziesiętne.

  • Obrazowe przedstawianie ułamków
  • Zadania z treścią
  • Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
  • Dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych
  • Porównywanie ułamków

Geometria.

  • mierzenie i nazywanie kątów
  • rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
  • pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
  • pola i objętość graniastosłupów

Program wyciągarka dla klas 7

Liczby i działania na liczbach.

Mistrz rachunków – działania na liczbach naturalnych ujemnych, pierwiastkach i potęgach!

Ułamki zwykłe i dziesiętne.

Odpowiemy na pytanie, czy da się podzielić kwadratową pizzę na siedem równych kawałków, które nie są trójkątami i prostokątami.
Czy w sklepie płacimy ułamkami dziesiętnymi?

Geometria.

Będziemy poruszać się po fascynującym świecie figur płaskich i sześciennych.
Sprawdzimy ile dm^3 wody zmieści się w akwarium i w stożku. Ile siatek ma graniastosłup i skąd się wzięły te wszystkie wzory na pola i objętość.

Szczegółowy zakres programu:

Liczby i działania na liczbach.

  • Działania na liczbach dodatnich i ujemnych
  • wyrażenia algebraiczne
  • równania
  • potęgi i pierwiastki

Ułamki zwykłe i dziesiętne.

  • Obrazowe przedstawianie ułamków
  • Zadania z treścią
  • Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
  • Porównywanie ułamków

Geometria.

  • Mierzenie i nazywanie kątów
  • Rozpoznawanie figur geometrycznych i znajomość ich podstawowych cech.
  • Pola i obwody czworokątów (prostokąt, kwadrat, równoległobok, romb, trapez)
  • Pola i objętość graniastosłupów
  • Jednostki pola i objętości
  • Siatki graniastosłupów.